Blog Layout

Mobile Apps (English Version)

Casper

The digital gold ....

Mobile Applications, also known as Apps, are an integral part of marketing strategies. You often see that the marketing focus is on communicating with the consumer via the mobile channel, the so-called “mobile first” strategy. But does that work too? When will it be a success?

When I look at successful Apps, these are all programs that add something. What is the consumer waiting for? These successful Apps are correct, are logical, easy to use and add something. The main criteria for a Mobile App include; "Needed everywhere", "location independent", "personal", "quick to use", "intuitive". In addition, it is important that you ask the question; "Would I use it myself?" (Also read my blog about Disruptive Technology, https://www.casperotto.nl/en-gb_disruptive_technology).

Once you have found the right 'utility' and 'necessity', you choose the technology, consider where the data must come from and how security can be guaranteed. Start small, but make the platform scalable for the future. (Also read my blog about Digital Transformation, https://www.casperotto.nl/en-gb_digital_transformation)

The following also applies to Mobile Apps: make a plan. Let the right people with the right skills decide on business. Be realistic but dare to dream and take weighted risks. Make it a real journey of discovery with multidisciplinary teams. Make sure that the people in the team complement and strengthen each other. In addition to creating an App, you should also consider integrating such an App into your organization. Arrange support on both a functional and technical level. Make a plan about further development. … The creation of an App does not stop at launch, then it only starts


Casper.


Blog

Productontwikkeling (deel 4);
door Casper 26 september 2021
Eindelijk is het zo ver. Na lang testen, veranderen en ‘bij-’schaven kunnen we starten met de onthulling. Na maanden gewerkt te hebben aan het product gaat de wereld er kennis mee maken. Hoe pak je dat aan. In dit vierde deel van de reeks wil ik daar dieper op in gaan.
Productiewaardig maken
door Casper 16 mei 2021
Het idee is geboren, de ooievaar is geland. Hoe pak je als organisatie door? Welke stappen moet je nemen om het idee een goede overlevingskans te geven?
Productontwikkeling Creativiteit
door Casper 5 april 2021
Dit blog is de tweede in de serie en gaat over creativiteit in relatie tot productontwikkeling.
Productontwikkeling
door Casper 21 maart 2021
Productontwikkeling het begint vaak met een idee, een gedachte aan iets nieuws, beetje in de zin van; “Wat zou het mooi zijn als …..”. Hoe ga je daarmee om binnen een organisatie. Deel 1; "De harde aspecten".
Security by design
door Casper 31 januari 2021
Laatste tijd hoor ik er veel over in de media; - datalekken -. We leggen veel data vast in systemen welke relatief makkelijk zijn in gebruik. Wat kun je als organisatie doen om misbruik tegen te gaan?
Schaalbare Architectuur
door Casper 6 december 2020
Een ' must have ' voor iedere organisatie. (click here for English version)
door Casper 4 oktober 2020
Websites, slimme apparaten, het internet der dingen (IOT) het lijkt wel een stofzuiger voor het verzamelen van data, veel data. Als je naar de curves in de grafieken kijkt van hoeveelheden data die worden opgeslagen zie je dat exponentieel toenemen; “Big Data”.
User eXperience
door Casper 19 september 2020
Dit blog gaat over het ontstaan van een digitaal platform, in mijn subtitel aangegeven als ‘woud’. Steeds meer organisaties ontdekken de meerwaarde van een digitaal platform, maar worstelen met de invulling ervan.
Omnichannel
door Casper 23 augustus 2020
De afgelopen periode zijn er veel apparaten en mogelijkheden bijgekomen. We leven in een technologie tijdperk. Soms vraag ik me wel eens af of de techniek er is om ons te helpen of andersom? Omnichannel Strategie kan je daar bij helpen, mits je hem aanvliegt vanuit de gebruiker.
Headless Architecture
door Casper 1 juni 2020
Nu er veel nagedacht wordt over Digitale Transitie rijst de vraag; “ Wat doen we met al die digitale gegevens? ” Waar vroeger de website het eindstation was zijn er anno 2020 betere oplossingen. Waarom je beperken tot een website, of mobiel? “ -- Mobile first -- ” is een veel gehoorde kreet. Ik pleit er voor dat om te bouwen naar “ -- API-first -- ” (API staat voor; Application Programming Interface). Als we de software architectuur verdelen in een voor- en achterkant en we zetten daar een laag tussen die dat allemaal verbindt. We waren immers toch al bezig met het schaalbaar maken van de backend systemen (achterkant) in het kader van de digitale transformatie (Lees ook mijn blog over Digitale Transformatie , https://www.casperotto.nl/digitale_transformatie ). Hoe mooi is het als je een API-laag creëert waarop je alles zou kunnen aansluiten: een website of een mobiele applicatie of een koppeling met een ander platform of ….. wat je maar wil. Je bent flexibel om te doen wat voor jouw bedrijf het beste is. Bijvoorbeeld voor klanten een portaal realiseren waar ze zaken zelf kunnen regelen. Of koppelen met een ander portaal van een partner bedrijf. Ongekende mogelijkheden. Van belang is wel om de digitale transformatie goed door te voeren. Als systemen op een goede manier gekoppeld zijn heb je daar veel profijt van. Belangrijke vraagstukken zul je moeten beantwoorden (onder andere); • Welke delen van de architectuur gedragen real time, welke niet? • Waar leg ik gegevensverzamelingen aan? • Waar moet ik buffers creëren om niet (te) afhankelijk te zijn van andere systemen? • Waar maak ik gebruik van API’s en waar van (micro) services? Belangrijk is om goed het evenwicht in het oog te houden. Net als met alle goede apparaten moeten de componenten in balans zijn. Alleen dan werkt het optimaal samen. Naast het technische is het ook belangrijk dat je een groep met de juiste mensen samen stelt. Met focus op techniek, business en financiën. Multi disciplinair, laat ze samen werken, stel kaders op maar zo min mogelijk doelen. Laat het team dat doen, je kunt de uitkomst toetsen aan de strategie welke je voor ogen hebt. Misschien word je wel verrast met een uitkomst die je niet voor mogelijk had gehouden. Dat geeft je als ondernemer ook een boost, nieuwe terreinen verkennen, nieuwe dingen leren en ontdekken. Iedere disruptieve gebeurtenis, hoe vervelend ook, opent de deur voor nieuwe kansen en oplossingen. Laten we er wat mee doen! Casper. https://www.casperotto.nl/ https://www.casperotto.nl/blog
Meer posts
Share by: